Krångel...

L

littL flower

jag har ett arabsto på foder, f.90. hon är urmysig och snäll på alla sätt och vis. lite egensinnig, men det får man leva med...
när vi äntligen kommit överrens och det funkar riktigt bra, blir hon ofräsch, detta var strax innan betet. och eftersom hon inte hade ont så fick hon gå på bete och vila upp sig. jag red lugnt och långt för att hålla henne igång. hon känns fräsch, pigg och i sin bästa form någonsin!
nu när jag satt igång henne och än så länge bara skrittar på ridbanan, så känns hon ofräsch igeen! jag låter stallägaren titta på henne. han böjer henne, och då fanns det en hälta där. vänster bak. kotleden. har inte ont nu heller. inte då hon rider ut, är i hagen, eller så. bara på ridbanan och böjt spår. ordinationen i detta fall blir ju vila och linement...
likaså alla andra gånger då hon blivit ofräsch, men inte direkt halt (även hos ägaren). utsliten kota, men som hon inte lider av...
Men nu känner jag att jag inte orkar mer. jag vill inte ha en häst att rida ut på. jag vill hitta en som kan ta henne på foder/köpa henne av ägaren, och som inte har samma krav på ridningen.

Jag känner mig så elak! är jag det..?
Jag vill inte känna att jag givit upp alldeles för lätt, och struntat i henne.. :cry: ..

har nån suttit/ sitter i samma situation?
Vad ska jag göra?
Ska jag ge henne en till chans?

/Sanna

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Krångel...

det kan låta hemskt, men du gör nog bäst i att lämna tillbaka henne. Du kan ju inte betala en massa pengar för en häst som inte går att använda till det du vill när det inte ens är din egen.

Men det är ju ditt val, vill du ge henne en till chans så gör det! Men följ helt enkelt ditt hjärta och gör det som känns rätt för dig. Hästen mår nog inte dåligt av att flytta hem till sin ägare.

Giraff skrev:
det kan låta hemskt, men du gör nog bäst i att lämna tillbaka henne. Du kan ju inte betala en massa pengar för en häst som inte går att använda till det du vill när det inte ens är din egen.

Men det är ju ditt val, vill du ge henne en till chans så gör det! Men följ helt enkelt ditt hjärta och gör det som känns rätt för dig. Hästen mår nog inte dåligt av att flytta hem till sin ägare.

jo jag vet. det är så jag resonerar. och jag känner mig liksom så elak!

Låter som min, går orent på böjt spår, knappt synligt på rakt. Sitter/satt också i kotleden. Kanske skulle kolla upp henne hos vet?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 761
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 239
Senast: mackan
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 552
Senast: akleja
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat