Krångel men kanske nu en lösning

Empalie

Trådstartare
Min pålla har strulat lite i munnen sista tiden särskilt när man ställer vänster. Hon är 4 år och uppkollad i munnen efter att hon börjat krångla, inga större konstigheter än att tänderna var på g upp. Tandläkaren tyckte jag skulle prova ett tjockare bett och gärna ngn cm större samt att det skulle vara tvådelat. Jag hade tränset med mig och bettet var ett litet smalt tredelat. Idag red min kompis pållan och hade med sig sitt mässingbett från H''ks som var massivt, litw tjockare modell och tvådelat. Detta gick hon faktiskt bra på så nu funderar jag på att köpa ett. Vll ha fördelar resp nackdelar med bettet och höra era åsikter.

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Har ni tips på bett till min herre så tar jag tacksamt emot dem. Jag har en arab-pojke som är mycket petig med sina bett...
2
Svar
23
· Visningar
3 963
Senast: poloplayer
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 404
Senast: -Catherine-
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 616
Utrustning Kort bakgrund - damen fick bett första gången när hon var knappt ett år. Valde 'standardbettet' jag brukar ha vid invänjning, ett...
Svar
10
· Visningar
1 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka