Kramp i fötterna

Philosophia

Trådstartare
Jag har drabbats av en så ruskig kramp/sendrag i fötterna och funderar på vad det kan bero på. Först kom det i högerfoten när jag körde bil och nu kom det i vänsterfoten när jag står upp och jobbar. Sendraget kommer på ovansidan av foten från tålederna mot framsidan av vristen. Det finns liksom inget som riktigt kan häva det. Jag är inte uttorkad, däremot har jag sovit lite väl lite de senaste nätterna, kan man få kramp av sömnbrist och stress?

Nja, indirekt. Man får inte kramp av sömnbrist och stress i sig men däremot går det åt stora mängder magnesium i en stressad kropp och magnesiumbrist kan ge kramp. Det går också åt mer b-vitamin (av alla sorter) vid stress och b-vitaminbrist kan också orsaka kramp.

Nja, indirekt. Man får inte kramp av sömnbrist och stress i sig men däremot går det åt stora mängder magnesium i en stressad kropp och magnesiumbrist kan ge kramp. Det går också åt mer b-vitamin (av alla sorter) vid stress och b-vitaminbrist kan också orsaka kramp.

Magnesiumtillskott äter jag redan, men jag ska prova öka på B-vitaminintaget. Tack för tipset!

Du vet att du ska sträcka ut den muskel som krampar? Dvs här får du böja tårna och foten framåt/ neråt så att ovansidans muskler sträcks ut. Att t.ex. massera hjälper inte.

Jag har samma problem fast på undersidan av foten, jag får det när jag simmar och sträcker ut foten och tårna, eller skjuter ifrån bassängkanten. Gör grymt ont. Jag har också börjat äta magnesium.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka