Kraftfoder

blomman123

Trådstartare
Fick hem en ny hingst förra veckan och är en aning osäker på vad han ska ha för kraft. Förra ägarna gav han inget men funderar på att ge honom lite. Är lite tveksam på havre men allt annat borde funka, så ni får gärna ge lite förslag på olika fodertyper. Hemma har vi mineraler, betfor, kli, fodergäst och lucern men skulle gärna vilja testa något nytt.
:)

Sv: Kraftfoder

Det beror på helt på vad analysen säger :) det är omöjligt att ge råd annars. Kan vara så att han inte behöver något alls :)

Varför vill du ge kraftfoder?

Är ju som föregående skrev helt beroende på vad han får redan och om han saknas något eller om du vill öka/sänka energinivår etc.

Optimala är enligt mig att ha så pass bra grovfoder att man inte behöver kraftfoder. Ges tyvärr allt för mycket idag "bara för att"

Senast ändrad:

Varför vill du ge honom kraftfoder? Vad är det som saknas i foderstaten? Vad har du för värden på ditt grovfoder? Vad väger hästen/ska han väga? Är hästen i över/under eller i normalhull? Vilket arbete ska hästen utföra?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 704
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag skulle behöva hitta ett kraftfoder med ruskigt hög energinivå i. Detta då stallplatsen jag stod på i Luleå tyvärr inte blev alls...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 619
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 478
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV