kraftfoder och gräs

CallMeAce

Trådstartare
Nu kommer ju gräset och jag tänkte fråga hur ni andra hästägare gör med kraftfodret? HUR minskar ni ner på det, hur fort och hur vet man hur mycket hästen behöver? Är ju helt omöjligt att veta hur mycket gräs pålle petar i sig av gräset?

Och NÄR börjar ni minska ner på kraftfodret?

:)
 
Sv: kraftfoder och gräs

jag brukar minska succesivt när gräset kommer. än så länge har han samma foderstat som i vintras, men snart när gräset börjar växa bättre tar jag bort lite i taget.
 
Sv: kraftfoder och gräs

Jag ska inte ta bort kraftfodret alls, bara betforn. Hon ska tränsa hårt i sommar och tävla och då behöver de extra energi. Tar naturligtvis bort allt hö så fort hon börjar lämna. Ska väl släppa om 2 veckor om vädret tillåter.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 851
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Pegasus63
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp