Kraften gammal?

A

Arsozah

Min Krafft Energi har legat i en tunna i snart 4 månader nu, jag ska börja använda den kraften igen nu men ska jag köpa en ny eller kan jag använda den som legat där? Vill ju inte att den ska tappa näringen...

Tacksam för svar

Sv: Kraften gammal?

Jag skrev fel, 2-3 månader har den varit där i nu... :crazy: Är den för gammal?

det brukar stå på förpackningen på hur länge den håller...men om du inte har kvar den så brukar det vara ca 6 månader...o du märker nog om den inte verkar o så..

De brukar hålla cirka 6 månader som linnsan sa. Jag TROR inte att det är någon fara med näringen, men hygienen ska du nog kolla så att pellettarna är torra och fina och att det inte har samlats en massa damm på det.

Ok, jo men det är ju ganska lätt att se på hygienen om den är bra eller dålig...

Men tack så mkt :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
979
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur