Z

zanne

Har kraft PLUSS till mina hästar, gick över till det ganska nyligen.Det ska ju ges med havre.Jag undrar om man kan utesluta havren och bara ge pluss?

Sv: Kraft

Pluss är juh ett koncentrat. Då skulle jag nog hellre ge Groov 90.

ja det kan du, om det är bästa sättet att komplettera foderstaten i övrigt.

Tack för svaren,det är uträknat så.Havre har jag bara gett som som lite krubbskrammel, max 2dl/häst.Det är Granngården som har räknat.

Fast det spelar ju egentligen ingen som helst roll vad ett foder är ämnat till. Bara det uppfyller ens brister så kan man använda vad som helst oavsett vad det kallas.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: screen
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 501
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka