Q
Qudexco
jaha..all denna eviga debatt om foder och vad som är bra och inte! har ju för ett tag sen kommit fram att havre tydligen är JÄTTE dåligt att fodra "låg presterande" hästar med alltså alla hästar som inte kör lopp i trav/galopp och svåra tävlingsklasser. och nu har vi pratat lite om detta i stallet där jag står en "tant" frågade vad jag fodrade min häst med "grund" svarade jag. nu finns det även ett "trav stall" på vägen där stallet ligger och gubben som äger stället heter conny eller jonney eller dyl. han hade tydligen varit ute och supit (*ovanligt?..inte*) med nån gubbe som gjorde reklam och grejer för kraft sortimentet och till och med han hade sagt att detta var rena bluffen och det inehöll inte 1/2 av vad det borde göra! den här gubben som har trav stallet super sig redlöst full mint 1 gång om dan (alkoholist) så det vore ju inte så konstigt om han skulle hitta på allt sammans! men nu undrar jag vad ni annser! jag menar om nu havre är så dåligt och kraft lika så! vad ska man då ge sin häst en arbetande häst måste ju få i sig allt och det får den ju tex inte av enbart korn eller lusern eller betfor exc exc...vad ger du?? jag har get min pålle kraft grund i alla år jag haft honom och det har han gått jätte bra på (åt dock havre första månaderna jag hade honom= 100% explosiva ämnen uder sig) jag har då inte tyckt/märkt något som skulle vara dåligt han tävlas regelbundet L:B -L:A i både hoppning och dressyr och det har gått hur bra som helst. så jag förstår inte?? vad anser du? alla svar välkommna!/ida