Kraft lusern hackat strå

Forest Autumn

Trådstartare
Jag har börjat ge min häst lusern. Man ska ju vara försiktig med foderbyten speciellt för en häst som har haft fång. Nu undrar jag hur det är med de lusernbalar men köper i plastförpackning. Jag har gett henne Kraft lusern hackad strå. Hon får bara lite när hon kommer in nu på sommaren Men jag tycker att de balarna också borde variera innehållsmässigt- Kan man bara byta till nästa förpackning rakt av eller bör man vänja in långsamt även här eller köpa flera balar samtidigt?

Sv: Kraft lusern hackat strå

det ska ju vara samma näringsinnehåll. tror inte det är nån fara, min fångis har inte reagerat på det iaf. :)

Tack för svaret. Jag tror nog också det egentligen men har tänkt på det lite när det nu börjar bli dags att planera för nästa vinter. Jag bara tänkte att lusern är ju en växt som alla andra och borde också kunna vara olika beroende på en massa faktorer.

Tror som Centaur att det inte är någon skillnad mellan säckarna. Jag har fodrat min fångis med det fodret i ett år nu, inga konstigheter mellan förpackningarna :)

Tror inte häller att det borde vara nån skillnad... Målet för krafft när de producerar sitt foder är ju att få så lika värden som möjligt. Men andra ord skulle jag gissa att det skiljer mindre mellan två säckar lusern än mellan två balar hö (värdena på höt kan variera ganska mycket även inom partierna har jag hört).

Liknande trådar

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 051
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö Allmän fråga (har en del kunskap själv, men tips och ideer är aldrig fel). Min väninna har en maxad D/liten storhäst på gång som enligt...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 373
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 136
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka