Kraft-grov eller grund

K

Krulltottan

Hej jag måste köpa kraft grov eller kraft grund till min hyrhäst som jag ska ha i juli. Hon ska ha ungrfär 1 kg om dan men vad kostar det på ett ungefär? Nån som vet kanske? Hon är stor och har svårt att hålla hullet på så även om hon ska gå i en grön hage så skulle jag ge henne det. Hoppas på svar! :smirk:

Sv: Kraft-grov eller grund

Grund hade jag valt i ditt fall, proteiner, som Groov är rik på, får du förhoppningsvis tillräckligt i gräset om hon ska gå på ordentligt bete.

Grund kostar 4,7 kr per kg, en säck innehåller 30 kg har jag för mig.

Grunden är prissänkt nu, den kostar ca 110kr för 30kg :bump:

Okej :) Då får jag ändra i min kalkyl.

Okej, men då blir det nog grund då. Trodde att det skulle vara dyrare- vilken tur! :d

Om hon ska gå på bete hela sommaren så räcker det med att ge Krafft miner grön. Det är tillräckligt med vitaminer och annat i gräset. Min häst äter enbart gräs ute och 1 dl miner grön och ca 2 dc betfor han mår prima på det. Han rids ca 3-4 dagar i veckan ca 30 till en timme per gång.

Jo, visst brukar det vara tillräckligt i gräset, men inte för alla hästar.
Min nordis käkar endast mineraler, medan vbl.travaren äter 0,5 kg kraftfoder per dag utöver betet, annars tappar han.

Om jag inte minst helt fel så kostade ialla fall krafft grov (förra sommaren) 189kr på granngården (Örebro) för en säck på 30kg.

i Malmö kostar en säck Kraft groov(gamla) 165:-, jag rekomenderar groov och använder det på min häst som behöver stöd matas nu under betet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 014
Senast: TinyWiny
·
L
Hästvård Hej! Vi ska snart till veterinär och göra en hältutredning med min ena ponny. Och nu undrar jag om det är nåt man behöver veta eller...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama