Krafsande katt

Corax

Trådstartare
Jag har en snart ett år gammal Birma som går å krafsar i golvet lite nu och då. Precis som om han hade varit på lådan och uträttat nått. Men han gör aldrig nått annat är att krafsa men det kan vara nog så irriterande.
Varför gör han så??

/Konfunderad Corax

Sv: Krafsande katt

Så gör min också! Skulle vara riktigt intressant att få veta varför dom gör så. Väntar ivrigt på svar!

Precis så gör våra två raringar oxå...
Hoppas att någon kan förklara det !
:eek:

Precis samm här, fast bara med raggsockan! Tydlign så gör alla hans syskon + mamman likadant! Mycket konstigt! Han gör det ofta vid matskålen.
Den andra kissen gör det bara nångång när hon råkat dra med sig lite av sitt behov hon uträttat utanför lådan. Då få hon panik och står och krafsar, lilla stackarn! :)

Så gör mina katter också, men mest honan. Det är instinkten som säger åt dem att gräva ner maten, vattnet, avföringen osv. Kylskåpsdörren och väggar är också viktiga att krafsa på tycker min hona. ;)

/Erica

Vad skönt att det är fler katter som gör så. Då slipper jag oroa mig över att min katt inte är normal. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
230
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama