Kraffts vitamin E

H

Havregryn

vad hade ni valt, krafft vitamin E eller V.S.L vitamin E??

varför??
 
Sv: Kraffts vitamin E

Det beror väl lite på...VSL innehåller ju, förutom e-vit, selen och lysin. Så har man mycket selen och lysin i foderstaten kanske det är läge att köra med ett rent e-vit preparat. Har man lite selen och lysin kan ju VSL vara bättre.
Jag kör med VSL just nu till min häst. Jag är tämligen säker på att jag inte har tillräckligt med, varken selen eller lysin, i foderstaten samt att hästen musklar "som F*N" med VSL :love: (och balanserad foderstat+rätt träning men det är ju en underförståd självklarhet :devil: ). Kommer än så länge att fortsätta med VSL. MEN om jag behöver öka min giva Nya Groov till tant och selenbehovet täcks kommer jag nog att gå över till ett rent e-vit preparat.

//Alice
 
Sv: Kraffts vitamin E

Jag väljer Kraffts produkter, både vad gäller B-vitamin och E-vitamin. Vad gäller B-vitamin tycker jag att deras halter av för mig intressanta B-vitaminer är högre än de konkurrenter jag jämfört med. Med E-vitaminen vill jag ha ett så "rent" preparat som möjligt (fast E-vitaminen smakar apa, tur att hästen gillar mat :))
 

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
936
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
704
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Karoliten
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp