Kraffts müsli

H

Harmonica

Funderade på om jag skulle prova att fodra min häst med kraffts müsli eftersom den inte innehåller någon havre och hästen min blir knäpp av havre och det sätter sig bara i huvudet.. Men sen läste jag lite mer om müslin och det står att "tillsammans med havre och mineraler blir det ett komplett foder" eller vad det var..Men jag vill inte ge min häst havre,det borde väl kunna gå att bara fodra med müslin eller?
Någon som fattar mitt problem så vore jag tacksam ;) :angel:
 
Sv: Kraffts müsli

Salsa har müsli som är havrefri och bara behöver hö till. Mustang tror jag oxå har... :bump:
 
Sv: Kraffts müsli

Okej!
tack så mycket ska kolla upp det!
 
Sv: Kraffts müsli

Hej!
Jag känner igen mig i vad du beskriver, jag hade förut en häst som vart helt galen om han åt havre och istället testade jag ge han ett müsli foder som heter Hestekraft. Du tycker jag att du absolut ska prova, min häst fick i sig alla dem nödvändiga vitaminerna för en häst som tränar lite mer än en normal häst, samt att han blev mycket lugnare. Sen på slutet kunde jag faktiskt börja med att ge han hälften hälften eftersom han bliviti lugnare och behöll faktiskt samma lugna även när han började få havre, havren hamnade på rätt ställen i magen och gick inte direkt upp till huvudet som det kan göra i visa fall!

Hoppas att detta var till någon hjälp!
Om du vill ha en lista på någon återförsäljare nära dig kontakta mig på mailen, det är värt att prova! :)

Vänliga Hälsningar!
/Isabella
 
Sv: Kraffts müsli

Om müslin passar till höet kan du självklart ge bara det.

Hur kan fodertillverkaren veta att müslin tillsammans med just havre och mineraler kompletterar ditt hö på ett bra sätt? Räkna på en foderstat baserad på DITT hö, så att det blir rätt. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vad ger ni som krubbskrammel? Hästen behöver något för att få i sig mineraler och hovtillskott. Har nu gett en näve lucernhack och en...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: sweep
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 566
Senast: super
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 909
Senast: Oknytt
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 847
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Problem med sambons ex..
  • Hemstädning - hiss eller diss?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp