Krafft salt

Sv: Krafft salt

Jag ger extra efter träningspass där hon svettats kraftigt. Underhållsbehovet får hon genom vanliga foderstaten.

Min häst äter faktiskt hyfsat av sin saltsten, plus att hon får en någorlunda stor mineralfodergiva, så jag ger bara någon näve när hon svettats lite. Typ en gång/vecka.

Förra hästen åt knappt på saltstenen alls, plus att hon kunde svettas av en 20 minuters skrittrunda (lite stressad sort...), så hon fick nog 1 msk både morgon och kväll, vad jag minns.

Jag har faktiskt köpt en säck från Krafft, mest för att jag flyttade så att jag inte kunde köpa storpack på Willys längre... Det är fasansfullt DYRT salt! :crazy:

Men jag valde den säcken just då, för att slippa åka iväg och köpa salt. Kraffts var dyrare men enklare, sas.

Köp vanligt salt i storpack från mataffären istället om du kan, det är exakt samma sak, NaCl. :idea:

Nja, kan man köpa ett gäng 2-kilospåsar när man ändå är på stormarknaden så är ju det både billigt och enkelt.

Men har man inget körkort och bor illa till så kan Kraffts salt funka som nödlösning. ;)

Vanliga små hushållspack förslår ju inget alls till en häst.

Jag har också kollat på storpack på Stormarknader men KRAFFTs salt (10 kg!) är alltid MYCKET billigare/kg! 65 kr eller nåt för 10 kg (!) och man tar en näve om dagen. Det räcker himla länge. Vilka salt har ni köpt på stormarknaden som är billigare?

Men oj! Då har ju Krafft behållit sitt pris i flera år, medan övriga kanske höjt lite...

Jag köpte påsar med 2 kg för under 10:- (7.50, 8.90 eller liknande...) på Willys t.ex. Bra mycket lägre kg-pris än Kraffts 65:-/10kg var det iaf. :D

65 kr låter billigt, vi betalar betydligt mer för det häromkring. Blir rejält mycket billigare att köpa i lågprisbutiker, om man ändå är där.

Jag har på lite olika ställen sett priser på mellan 61 och 68 kr för en säck. Vet dock inte vad det kostar på GG.

Jag betalade 62 kr inkl moms och hemkörning sist.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 470
Senast: Shixle
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 385
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka