Krafft REHAB + Krafft Müsli

jerseyko

Trådstartare
Jag har ett 6 årigt fullblod som varit skadad så hon har ätit krafft rehab.

nu har jag börjat sätta igång henne och funderar på om jag ska komplitera rehab (för att hålla hullet) med müsli?

"KRAFFT MÜSLI är ett havrefritt muslifoder som tillsammans med mineraler och havre säkrar en balanserad och näringsrik foderstat. Den har en bred sammansättning * med ångkokt spannmål, fett, fibrer samt protein av mycket hög kvalitet. Lämpar sig till både fritids- och tävlingshästar."

Hästen tål inte alls havre.

Hon äter idag 12 kg hö och 1,75kg rehab, lite betfor för magen samt lite energi när jag börjat rida och mineraler.

Sv: Krafft REHAB + Krafft Müsli

Jag har också ett fullblod som är lite, hmm, för pigg... Han går på så mycket hö han får i sig ca 10-12kg (mkt dunder i det, hugget innan midsommar...) mao är höet perfekt för honom. Till detta får han bara kraffts müsli och kornkross (samt lite betfor och morötter och mineraler). Han ser superfin ut i kroppen och jag har inte riktigt förstått varför müslin måste ges med havre?
Om du ska komplettera för att hålla hull kan nog lusern vara en bättre idé, sätter sig inte heller i huvudet.

Sv: Krafft REHAB + Krafft Müsli

Jag har bra erfarenhet av Krafft Rehab till en häst som din, men ännu bättre erfarenhet av Eggersmann. Det blev lite billigare med Eggersmann för mig också. Dels pga priset, dels pga att jag inte alls behövde ge lika stor mängd foder med Eggersmann som med Krafft Rehab. Det jobbigaste med Eggersmann är att de har lite väl stort sortiment så det vart lite svårt att hitta rätt blandning till just min häst. Där fick foderhandlaren guida mig, hon hade massor av hästar och testat själv vad som gick till vilken sorts häst och inte.
Dock vet jag ingenting om müslin, men varför inte bara öka på Rehaben?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Någon mer som upplevt samma sak? Vi har en nu tvåårigt varmblod som är uppfödd på krafft groov 125 samt ett bra hö efter avvänjning... 2
Svar
31
· Visningar
5 084
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Min unghäst äter Krafft havrefri müsli, men ska gå över till Mustang då det är billigare och havrefritt - havren går direkt upp i...
Svar
9
· Visningar
3 092
Senast: Tinda
·
Foder & Strö Om du skulle ge en proteinrik foderstat för unghäst (ponny) vad skulle du då välja att "blanda" ihop? Givetvis ges mineraler till...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Detta blir mitt allra första inlägg här på Bukefalos. Jag undrar om det är fler än jag som är lite brydd över hur och vad som är...
Svar
16
· Visningar
1 305
Senast: yolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna