Krafft på sommarn?

S

Svea_ox

jag lånar en häst i några veckor. Ägaren vill absolut att hästen ska äte "Åsebro COOL" elr vad det hette. Hästen kmr att få gå dygnet runt i en hade med kraftigt grönt och gott gräs. Jag kmr att rida nästan varje dag, endast skritta och kanske trava lite grann. jag tkr personligen inte att hästen ska behöva detta foder eftersom fodret inte innehåller havre ellr andra saker som gör hästen piggare.

Ska jag ge hästen maten?
 
Sv: Krafft på sommarn?

Alltså, vill du ha kvar förtroendet av ägaren så ge maten.

För hästens bästa vet jag inte,
Jag har inte sett hästen hur den ser ut i hull o allt, och hur erat bete är.


Jag ger min häst endast mineraler på sommaren, men egentligen ska inte det behövas heller. Men min massör rekomenderade kalk o fosfortillskott i en månad.
Annars ger jag inget kraftfoder, gräset räcker gott och väl .
 
Sv: Krafft på sommarn?

Har man lånat en häst så ska man följa ägarens "regler" som du troligtvis blev upplyst om när du fick hem hästen.

Sen vad man tycker om det är en helt annan sak.:smirk:
 
Sv: Krafft på sommarn?

Säkerligen så behöver inte hästen foder om den ska gå på kraftigt bete, men när det inte var din häst kanske det är bäst att göra som ägaren vill. Det är bara synd om hästen skulle drabbas av fång/kolik.

Mvh Linda
 
Sv: Krafft på sommarn?

Om hästen får för(?) mycket mat så ge den mycket motion. Om du endast ska skritta och trava lite så får det bli långa pass på kanske 2 timmar.
 
Sv: Krafft på sommarn?

Hästen är ett varmblod i alldeles lagomt hull. Han är fin i pälsen och det har kraftigt, stort och mkt fint bete. Men han får bara skrittas och travas lite eftersomn han har en mkt lindrig gaffelbandsskada.

Men men, det är väl bara att ge honom fodret :P
 
Sv: Krafft på sommarn?

Om ägaren har rekommenderat ett foder så bör du ge det och inte byta till Krafft.

Immer
 

Liknande trådar

Foder & Strö jag har en 21 årig häst som går fullt ut fortfarande och är i super bra kondition och skick. Ingen gissar på mer än 15 år på han :) Nu...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 207
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: elle12
·
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 854
Senast: Cut3Leo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp