Krafft Müsli

Sv: Krafft Müsli

Ja.jag har provat det. Mina hästar tyckte inte om det och jag tyckte det var smuligt, man såg inte vad som var i.Jag har haft eggersman i många år. Men jag har haft 10 mil till den butiken och nu skulle dom sluta med eggersman pga att bokebacken nu tillverkar ett eget fodersom heter just..horsefeed
Så nu har jag fodrat med just.. horsefeed som och jag är jättenöjd med det. De har många olika sorter att välja på,dessutom täcker 1 kg per dag vitamin och mineralbehovet på häst i lätt träning.

Jag har andvänt det till min häst o tycker att det är ett bra foder även som föregående talare sa att det är lite smuligare om man jämför med tex mustang eller andra muslisorter...

Tyvärr innehåller det får mkt socker, energi för min häst(fullblod) så hennes nerver va utanpå kroppen...Så nu ger jag det tillsammans med hippo basic, men när påsen är slut så ska hon bara få få hippo...Tyckte det va dyrt oxå, 199 för en säck om man jämför med mustangs som kostar 159...det blir en dyr månadskostnad..iallafall med min ekonomi... :o

Hade det förra vintern åt några ponnisar. De älskade det! Man ska komma ihåg att det inte är ett fullfoder utan man ska tillföra mineraler och havre, då blir priset inte så högt heller i slutändan.

Ja jag har fodrat med det ett par månader nu innan betessläppet. Mina hästar älskar det! (De äter iochförsig det mesta...) Men jag håller med de andra om att det är smuligt. Det är nästan lite för torrt oxå tycker jag, brukar blanda i lite vatten. Fodrade med mustangs müsli innan och det hade både bättre smak, doft, innehåll och pris. Hästarna blev glansiga i pälsen av det. Dessutom är det fullfoder, det är inte Kraffts. Min hovslagare slutade tyvärr sälja och det finns ingen annan återförsäljare inom 20 mils radie.... Tyvärr!!! Annars rekommenderar jag Mustangs hellre än Kraffts även om det duger...

Någon som har erfarenheter vad gäller den nya krafftprodukten?

Hej!
'
Jag är inte så teknisk så jag fattar inte hur man statar egen tråd men är det nån som kan tala om för mig om hästar blir sjukt energiska av luzern pellets`?
Tack på förhand!

kraft har dock inget bra foder, ett bra forder du kan ge till hästen är spillers, jag ger min hippo bas harmoni det ä rjätte bra, det finns ju även andra som hippo bas basic m.m. men det beror ju på om man vill ha med havre, korn eller något sånt, men det rekomenderar jag. Kraft kan blanda i nästan vad som helst i sitt foder :(

kraft har dock inget bra foder, ett bra forder du kan ge till hästen är spillers, jag ger min hippo bas harmoni det ä rjätte bra, det finns ju även andra som hippo bas basic m.m. men det beror ju på om man vill ha med havre, korn eller något sånt, men det rekomenderar jag. Kraft kan blanda i nästan vad som helst i sitt foder :(

Har du någon källa till att Krafft blandar "vad som helst" i sitt foder?
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 028
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka