Mitt sto tappar lätt hull under vintern, så nu ser hon riktigt tunn ut Men det brukar alltid lösa sig då pälsen är borta och allt det där! Men nu till nästa vinter vill jag vara förberedd och försöka slippa ha en häst som ser ut som en pinne. (Hon får 13 kg hö och vi har inte tillgång till mera då hon står i kollektivstall där vi har en viss ranson vi får ge, men det är av bra kvalité så tror inte hon behöver lusern)
Just nu äter hon Krafft Groov 125 (+soja), men jag tänkte om Kraffts müsli grön eller röd pluss skulle passa henne? Den röda är mer för högpresterande och den gröna rekommenderas för unghästar eller hästar med föl i magen. Men i övrigt är de ganska lika... Har ni någon erfarenhet av det?
Jag har även funderar på Krafft Muskel, skulle det vara bättre att ge henne det istället för müsli?
Just nu äter hon Krafft Groov 125 (+soja), men jag tänkte om Kraffts müsli grön eller röd pluss skulle passa henne? Den röda är mer för högpresterande och den gröna rekommenderas för unghästar eller hästar med föl i magen. Men i övrigt är de ganska lika... Har ni någon erfarenhet av det?
Jag har även funderar på Krafft Muskel, skulle det vara bättre att ge henne det istället för müsli?