Krafft müsli och Krafft Oil

C

Cia

Är det någon som har erfarenhet av dessa två produkter? Funkar dom bra?

Hur gör ni med müslin, blötlägger ni den några timmar före, blöter ni den litegrann innan den ges eller inte alls?

Mixar ni ihop den med något annat, typ havre, korn eller betfor?

Tacksam för alla svar och åsikter. :bow:
 
Jag tycker krafft müslin verkar vara ett dyrt, meningslöst tillskottsfoder eftersom det inte finns några tillsatser av vitaminer och spårämnen i den. Man kan lika blanda ihop ingredienserna själv för en billigare peng.

Oljan tycker jag också är meningslös till "normal"hästen. Det finns bättre sätt att tillföra energi på än med olja. Ex betfor, mer hö, kraftfoder, halm etc. Kort sagt, man kan helt enkelt ge mer av det man redan fodrar med istället för att lägga till olja.

mvh Jessica
 
Meningen med Kraffts müsli är att man själv ska "göra färdigt den". För att kunna passa så många hästtyper och hötyper som möjligt så ingår inte havre eller mineraler.
Många klagar ju på att färdigfoder inte går att anpassa men här är ju faktiskt ett som går att ge till många typer av hästar och hö.
Det behöver inte blötläggas.
Priset är dock grisigt dyrt.
// Linda
 
Krafft Müsli innehåller visst mineraler men inte vitaminer och spårämnen.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 467
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: Emine
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 064
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp