Krafft Magtarm, argument efterlyses

_Runaway_

Trådstartare
ja se föräldrar..... :cool:
JAG vill gärna ge Hamlett Krafft's Magtarm i förebyggande syfte nu under vintern, anledning: han står mycket stilla (box på natten, liten sjukhage på dagen, den kanske är runt 10-15kvm). Han kommer äta en hel del hösilage (frågat vet. om det och det går bra). Vad jag vet är det ingen direkt risk med att ge Magtarm, vad jag förstår är det inte massa energi och protein som kan ställa till det :confused:
Men nu var det bara det att mamma och pappa är SÅ skeptiska. "Varför ska vi göra det när han funkar så bra nu?", "det är för mycket pytsande och pulver med hästarna" och jag vet inte hur många tomma motargument de kommer med :cool:
Så, nu vill jag veta! Främst, är det någon risk med att ge magtarm för en fånghäst? Och är jag så korkad som de tycks tro för att jag vill ge honom det i förebyggande syfte, så han INTE får problem. Jag vet, det är väl ingen garanti, men iaf förebyggande att ge.

Sv: Krafft Magtarm, argument efterlyses

Eftersom Krafft Magtarm är såpass dyrt och den bästa hjälpen för en häst som Hamlett egentligen är en stabil foderstat så tycker jag nog att det är lite slöseri med pengar. :crazy: Men kan du inte göra en kompromiss och ge honom det så fort du ser en förändring istället?

Gav dig inte det du ville ha men.. :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka