Krafft grund

Emuliiaa

Trådstartare
kollade i någon tråd från 2007 där det stog vad en säck krafft grund kostade, men de har säkert höjt nu?
så, ni som använder krafft grund till era hästar, vad går en säck på?
har tänkt att börja med det nämligen.

Sv: Krafft grund

Köpte för 129 för några veckor sedan har jag för mej.

vet inte riktigt vad det kostar här, men tkr ofta man brukar tjäna på att köpa ett foder med högre innehåll och ge mindre av det, än att köpa ett basfoder...

okej.
men min kompis ger 2 eller 3 kilo av krafft grund per dag, och that's it :p
(plus grovfoder då)
medan jag ger typ hur många olika sorters foder somhelst, och det blir rätt dyrt.
t.ex. betfor, pellets, lucern, müsli.

kollade i någon tråd från 2007 där det stog vad en säck krafft grund kostade, men de har säkert höjt nu?
så, ni som använder krafft grund till era hästar, vad går en säck på?
har tänkt att börja med det nämligen.

139kronor på granngården i Södertälje 30/12 2008

svarar till alla:
tack för era svar, hur många kg ger ni av krafft grund till era hästar?
kompletterar ni med något annat utöver grovfodret?

Det bero ju på vad för värden du har på ditt grovfoder och vad du har för häst...
Man kan göra en foderstat på väldigt många olika sätt och komma fram till samma Mj och Smrp mängd...

Jag ger min tjej 1,25 kg grund varje dag, hon får även 2liter betfor och lite olja.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2