Krafft grov, snabb svar bara !

Cinderella90

Trådstartare
hej.

köpte kraft grov igår, gick in själv. annars är det alltid syrran eller mamma som åkt och köpt maten till pållen. mamma väntade i bilen medans jag var inne. så till frågan.'
Vad betalar ni för ktaft grov 125 hos er ex på granngården?
jag tror jag betalade för mkt igår, ja kollade ju allri på priset utan gick te kassan o betalade. jag betalade 225Kr. d kan inte stämma !?:
tycker d låter för mkt, tyckte syrran me. men hon hade ju självklart slängt kvittona så vi kan ej jämföra..:crazy:

Sv: Krafft grov, snabb svar bara !

Det är nog inte alls omöjligt! Det har varit flertalet höjningar på kort tid - och något säger mig att det inte är färdighöjt än!

de har höjt priset ganska rejält och nu kostar en säck ungefär 225 kr..

Säger som övriga, alla foderpriser verkar ha skjutit i höjden senaste månaderna, så det är säkert i sin ordning.

jag var också och handlade på granngården idag och min groov 125 kostade också 225 kr, i september kostade säcken 189 kr.

Betforn har också gått upp, den låg på 79 kr förrut, nu låg den på över 100 lappen.

Betalade 189:- för 25 kg igår, antagligen har de inte gjort några höjningar här än...

okeej, då bryr jag mej inte om o gå tillbaka för o kolla med dem. :angel:
Ser att det har höjts en hel del hos många, det måste vara det som dom gjort här med då, bara att jag inte ens tänkt på att kolla. blev fundersam då den kostade 189 o det var inte lite dem höjt heller. usch så dyrt d börjar bli ju..:crazy:

såg att dem hade höjt betforen hos ngn ?. över hundralappen, usch så mkt.. nästa gång måste jag kolla priserna innan jag betalar.. tur jag hade kortet sist.:P kan inte fatta att momsen var 45:-. 225:- för en 30kg,s säck, ganska mkt enligt mej då..

225:- var billigt, här på vår granngård fick jag betala 247:- för Groov 125. Kommer att börja ge pluss grönvit i stället, då 1kg av det fodret, har ungefär samma proteinvärde som 2kg av grooven. Havre ger jag redan så det borde bli bra.

225:- var billigt, här på vår granngård fick jag betala 247:- för Groov 125. .

ojj, vad dyrt det var hos dej :eek:
jag som är van vid att d ko0stade 189 o nu 225:- ganska mkt dom höjt faktiskt o på en gång med. men det är bara o fortsätta o köpa vad ska pållen annars äta :P o han behöver fettet som finns i grooven med...

Tydligen har alla foderpriser skjutit i höjden, var och köpte hönsfoder 170 kr säcken och det var 25 kg istället för 30 kg som det var förut. De på butiken sa att det berodde på ett dåligt foderår och att även livsmedel, ägg, bröd mm ska stiga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka