Novelette

Trådstartare
Hej!
Min åring trampar sig på ballarna har jag upptäckt och såren ser lite otäcka ut eftersom hon går i en hage där det bara finns massor med gräs(och nuförtiden är det oftast blött).

Så jag tänkte att jag skulle investera i ett par kotringar som hon kan ha. Det känns lite fel att köpa skydd till en åring. Jag vill att hon ska vara så "naken" som möjligt för att inte ge för mycket skydd. Men å andra sidan så vill jag ju inte att hon ska ha sår som kan bli infekterade å så.

Så vad tror ni om den idén att sätta på kotringar?? Hon kommer ju säkert tycka det är läskigt först men de är ju ganska små. Sen kan man ju klippa gummiringen så den inte är för stor.

Och jag vill inte behöva ta in henne från betet ännu.

Sv: Kotring

jag tror det hjälper bättre med boots som skydd.lycka till

Fast boots är ju ingen hit att ha på under längre tid i blöta gräshagar. Blir nog väldigt fuktigt under...

Senast ändrad:

Ja, det var ett av de saker jag också tänkte på när jag valde bort det.

Var där igår o då såg ballarna jättefina ut...får se hur det ser ut idag om hon trampat upp det igen eller..

Finns det nåt annat alternativ då???

Liknande trådar

Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 380
Senast: Madde71
·
Lantbruksdjur Nu är jag igång igen med att utöka djurfarmsbeståndet ;) Jag har tänkt införskaffa ett par - tre frå alternativt getter för att...
Svar
19
· Visningar
7 896
Senast: fejko
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka