Kotledsinflammation

fallon

Trådstartare
Min häst har beh för kotledsinflammation m Finadyne. Fick inflammationen efter en vrickning i hagen. för 14 dagar sedan. Hon ska nu försiktigt sättas igång. Känns helt ok nu. Eftersom det är lättare att räkna bakåt så är min fråga: När kan hon vara uppe i normal träning igen? En till två timmars ridning 5 dagar i veckan. Var i tävlingskondition innan skadan.

Sv: Kotledsinflammation

Efter allt jag har tagit reda på och undersökt (är mitt uppe i utredning själv,) förstår jag inte riktigt att hästen vrickade sig för 14 dagar sedan. Och nu är den bra, och skall sättas igång. Hur länge har den ätit finadyne? Den får ju absolut inte sättas igång under den behandlingen efetrsom att det är väldigt smärtlindrande och alltså kan göra hästen i princip ohalt. Nu är väll inte finadyne lika starkt som butta men ändå....
Ge hästen tid att bli bra efter behandlingen, är hästen föresten sprutad i lederna. Var hästen ohalt på återbesök???

Sv: Kotledsinflammation

Var nog lite otydlig i min tråd. Jag är alltså inte intresserad av att diskutera själva behandligen av en kotledsinflammation. Jag har det största förtroende för vår veterinär och han har bedömt att hon försiktigt kan sättas igång. Och ja, jag har fått förslag på träningsupplägg. Men det är väl inte fel att samla information från flera olika håll?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 278
Senast: Unhappy
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 772
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp