Kotledsinflammation

Hej!
Liten fundering, har försökt googla men hittar inte svar. Om en häst har en kotledsinflammation hur bör det behandlas? Promenera hästen, isåfall vilket är det bästa underlaget att röra sig på? Osv...

Hej!
Liten fundering, har försökt googla men hittar inte svar. Om en häst har en kotledsinflammation hur bör det behandlas? Promenera hästen, isåfall vilket är det bästa underlaget att röra sig på? Osv...

Är hästen undersökt av veterinär och diagnos fastställd av denne så bör du fått info om detta. Hjälper inte hästen att försöka ställa diagnos själv. :)
Kan dock lägga till att det är alltid bäst att ha varierat underlag vid ridning och inte bara rida ridhus tex.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare... 2
Svar
21
· Visningar
1 891
Senast: Anna-Bella
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 262
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka