TheHorseLover
Trådstartare
hejsan min medryttarhäst (isis) har troligen fått en kotledsinflammation och har gått på metacam nu i 10 dagar har ni någon aning om när han blir bra igen? alltså när man kan börja sätta igång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen kan vara ohalt nästa besök hos vet eller aldrig bli, beror mycket på varför den fick kotledsinflammationen.hejsan min medryttarhäst (isis) har troligen fått en kotledsinflammation och har gått på metacam nu i 10 dagar har ni någon aning om när han blir bra igen? alltså när man kan börja sätta igång?
han fick de troligen av för hård ridning då han inte alls har varit igång och vi fick reda på att nån lämnat han sjö blöt av svett i hagen en dagHästen kan vara ohalt nästa besök hos vet eller aldrig bli, beror mycket på varför den fick kotledsinflammationen.
han fick de troligen av för hård ridning då han inte alls har varit igång och vi fick reda på att nån lämnat han sjö blöt av svett i hagen en dag
Är det en kotledsinflammationen är det nästan alltid pga avlastning av annan kroppsdel eller något i leden.han fick de troligen av för hård ridning då han inte alls har varit igång och vi fick reda på att nån lämnat han sjö blöt av svett i hagen en dag
När man kommit underfund med vad som orsakat kotledsinflammationen, då kan man sätta igång hästen igen. Kotledsinflammationen är en symptom på att något är fel, ryttarproblem, felaktig utrustning såsom bett, sadel. Eller annan fysisk orsak, knä och/eller hasled. Först måste detta utredas.hejsan min medryttarhäst (isis) har troligen fått en kotledsinflammation och har gått på metacam nu i 10 dagar har ni någon aning om när han blir bra igen? alltså när man kan börja sätta igång?
hejsan min medryttarhäst (isis) har troligen fått en kotledsinflammation och har gått på metacam nu i 10 dagar har ni någon aning om när han blir bra igen? alltså när man kan börja sätta igång?
Min ponny fick kotledsinflammation, sattes igång, fick nya inflammationer och slutade till slut svara på behandling.
Ett år i lösdrift utan ridning och fortfarande halt vid longering och böjprov.
En rejäl undersökning av veterinär, hovslagare och kiropraktor hittade felet och nu är ponny i tävlingsform igen och har inte haft några problem med kotorna.
Min poäng: Ge det tid, undersök hela hästen och ge det tid.
Får man fråga vad felet var? Jag tänker att det kan vara av intresse om man råkar få en häst med samma sak. Något man kan tänka på när man letar orsaker.