Kosttilskott till gammalt dräktigt sto

G

GinTonic

Mitt gamla sto på 18 år är dräktig i 3e månaden. Hon har fått väldigt dålig päls de senaste veckorna men är för övrigt pigg och glad. Skulle ni rekommendera något kosttillskott utöver hennes vanliga foder bestående av ensliage och müslimix?

Sv: Kosttilskott till gammalt dräktigt sto

Inget hokuspokus på dräktiga ston,bara vanlig mat i mängd och tokosel.

Om det passar med övrig foderstat så hade jag gett linfrökaka. Det ger bra mag-tarmbalans och av det får de fin hårrem. Kolla över proteinintaget så att det verkligen täcks, får de för lite protein och/eller har taskig tarmbalans blir de ofta tråkiga i pälsen.

Vad innehåller det vanliga fodret ? Vad säger grovfoder analysen ?

Mia

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 670
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 114
Senast: Lilla-S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka