Kostnaden för att ha katt?

Madde_padde

Trådstartare
Vad kostar de att ha katt egentligen?

vad behöver man? kommer få hem en katt nu i dagarna som ja ska vara jour hem åt! men vad behlöver jag och kostnad för de? Jag kommer inte stå för försäkring och vetrinär vård.

(håller på med min månadsbudget)

Sv: Kostnaden för att ha katt?

Mat bör den ju ha, det kostar olika beroende på vilken mat du köper. Jag köper mjaus burkmat till mina och på tre katter går det på ca 300 kr i månaden. Kattsand för en katt borde inte gå på mer än max 100 kr/månad för en katt.

Det är väl vad katten behöver förutom vatten och lite leksaker men har du tight budget så bör du vara införstådd med att "leksak" inte behöver vara en leksaksmus från zooaffären utan kan lika gärna vara en tops eller ett godispapper.

Kattlåda och mockspade behöver du ju såklart men det är ju en engångskostnad.

Sv: Kostnaden för att ha katt?

Första månaden när du ska köpa låda, skålar, sand, transportbur, sele, klösbräda, ev leksaker osv så kan det ju bli dyrt, men sen kostar det inte särskilt mycket att ha katt, tycker inte jag iaf.

Min katt kostar:
Foder ca 100kr/månad
Försäkring: 28kr/mån
Kattsand: ca 40kr/mån

Sen tillkommer ju vaccination och avmaskning och eventuella veterinärvårdskostnader, men det är svårt att säga vad det kostar eftersom det varierar så.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
599
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
966
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama