A

AmelieA

Du som bor i stockholm; Hur mycket kostar betfor per dl?
Hur mycket kostar torv per kg? Hur mycket kostar mineraler? ;)

Sv: Kostnad

Glömde :D Hur mycket kostar broddar ungefär? Sätter man i broddarna själv eller gör en hovslagare det?

vet inte om det är så stor skillnad om man bor just i stckholm, beror nog mer på vilket märke butik du köper från. Betfor är ju billigt kostar väl 100-150 kr för typ 25-30 kg så det är inte spec dyrt. Mineraler är väl olika beroende på märke. Tror kraffts kostar typ 250 kr för 15 kg och då äter de typ 1 dl/dag.
Här kostar iaf broddar typ 5-10 kr st.

här nere kostar 25 kilo betfor 95 kr.

varför frågar du per deciliter? :confused:

en dl mineraler är mycket, våpra hårt presterande travare får rn halv dl varannan dag.
Mineralgivan ska givetvis baseras på om det finns brister i det övriga fodret. Hästmänniskor är duktiga på att ge onödiga tillskott

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 549
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka