Kostnad lösa benbitarop.

Salandge

Trådstartare
Jag ska in och röntga min häst efter lösa benbitar. Han har problem med båda haserna bak och OM det nu skulle vara benbitar i båda haserna vad skulle ett sådant ingrepp kosta??

Någon?

Opererade min hblvalack hos ATG i Sundsvall i augusti -03. En lös benbit i höger has. Det gick på 8420 kr. Sen blev det ju en massa kostnader innan operationen, med undersökningar och så (3 röntgenbilder på h has och 1 på v). Dessa gick på 1900 kr.
Eftersom jag hade en Breeders-försäkring på pållen så gick det på försäkringen (som tur var).

Mitt fullblod hade lösa benbitar i båda bakknäna och genomgick en titthålsoperation, själva operationen kostade runt 9000kr och det var för 5 år sedan.

OK! Tyvärr kommer inte försäkringen att täcka detta för mig :crazy: så det blir till att hålla tummarna... Hur mycket kan man räkna med att det kostar att "friröntga" runt om? Jag har hört exempel på allt från 900-2000:-...

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 413
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Nevermind
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur