J
josefajn
Ja, eftersom att vi nu skall byta stall och nu förmodligen har hittat ett så behöver jag er hjälp att lösa detta
På det nya stället kostar det 800:- i månaden att bara "vara där". Sen köper man till allt grov- och kraft foder samt spån själva, och jag har absolut ingen erfarenhet av detta. Hur mkt blir det ungerfär i månaden ? hö/hösilage ligger väll runt om 1.50 - 2.50 kanske ? det blir väll förmodligen runt 650 kr månaden? , men spån hur mkt sånt går det år/ månad? Har aldrig någonsin använt mig utav spån så jag ser ut som ett enda stort frågetecken :smirk:
Min dam äter 12 kg hösilage om dagen , samt kraftfoder+ mineraler på det .
Så, var tror ni ungerfär att slutsiffran hamnar på per månad?
TACKSAM TILL TUSEN FÖR HJÄLP! MVH
På det nya stället kostar det 800:- i månaden att bara "vara där". Sen köper man till allt grov- och kraft foder samt spån själva, och jag har absolut ingen erfarenhet av detta. Hur mkt blir det ungerfär i månaden ? hö/hösilage ligger väll runt om 1.50 - 2.50 kanske ? det blir väll förmodligen runt 650 kr månaden? , men spån hur mkt sånt går det år/ månad? Har aldrig någonsin använt mig utav spån så jag ser ut som ett enda stort frågetecken :smirk:
Min dam äter 12 kg hösilage om dagen , samt kraftfoder+ mineraler på det .
Så, var tror ni ungerfär att slutsiffran hamnar på per månad?
TACKSAM TILL TUSEN FÖR HJÄLP! MVH