kostnad för kotledsinflammation?

A

appleflower

min lilla polle har känns inte helt okey på sistone, imorrn ska jag ringa vet så vi får åka in till kliniken o undersöka henne.. misstänker starkt att det är kotledsinflammatin.. tänkte höra vad ni som haft hästar med kotledsinflamatin fått betala för att få hästen frisk? är en travare så med den försäkringen hon har går ju inte de in och täcker något för en sån behandling..

Sv: kostnad för kotledsinflammation?

min lilla polle har känns inte helt okey på sistone, imorrn ska jag ringa vet så vi får åka in till kliniken o undersöka henne.. misstänker starkt att det är kotledsinflammatin.. tänkte höra vad ni som haft hästar med kotledsinflamatin fått betala för att få hästen frisk? är en travare så med den försäkringen hon har går ju inte de in och täcker något för en sån behandling..

Det beror ju på om hästen måste behandlas flera gånger eller om det räcker med en gång.

Jag kollade just tillbaks i mina pärmar och såg att jag skulle fått betala 5000,- år 2000 för en av mina hästar om inte försäkringsbolaget betalat mer än hälften. (Sprutad 2 gånger)

Har ingen senare erfarenhet som tur är, men kanske har behandlingsmetoderna blivit effektivare så att det inte kostar så mycket mer idag.

Mvh QP

Det kan nog variera i pris mellan kliniker, framförallt är de väl olika ambitiösa med att röntga enligt min erfarenhet. Den enklaste hältutredningen är väl att de gör böjprov, longerar och konstaterar att det är kotleden. Bedövar, konstarerar att den är ok, och sedan en sprutning. Det går nog på några tusen. Ring och fråga om pris på flera kliniker för att få en uppfattning om var det hamnar. Sedan kan det ju hända att de inte hittar något, eller att det är något annat än kotledsinflammation

Har just blivit friskförklarad och påbörjar rehab efter dubbelsidig kotledsinflammation.
Fick just räkningen oxå från vet ang hältutredning, bedövning, och sprutning av båda kotorna fram.
2.900kr och självrisken ligger på 2.500kr + 10% av veterinärkostnaden....:rofl: inte mycket över för försäkringen att täcka upp.. om jag har tur får jag dra av ett röntken besök vi gjorde i maj så kanske de åker på att hjälpa till lite i alla fall...:bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 958
Senast: cewe
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 408
Senast: Mkb
·
Hästvård Hej, för ungefär en månad sedan åkte jag in till klinik med min häst då hon ställde sig när jag satt upp. Hon har definitivt stegrat...
2
Svar
33
· Visningar
3 245
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 956
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka