Kostnad för häst

roonjas

Trådstartare
Vilka kostnader har ni för era hästar? Träningar och tävlar ni och vart i Sverige är ni uppstallade

Ungefär varje månad startar någon exakt samma tråd igen - hur mycket kostar din hästhållning? :angel:

Jag lägger någonstans runt 3500/mån i genomsnitt över året, inklusive allt som rör själva hästen. Fordonskostnader, träningar, personlig utrustning mm tillkommer. Bor i Halland.

Haha, jag var inte den enda som tänkte "Åh nej, en sån tråd till". :D

TS om du använder sökfunktionen så kommer du hitta svar på väldigt många frågor för här finns en outsinlig mängd trådar. Välkommen! :)

Lägger 2500kr för stallplats, mat, spån och försäkring. Sen kan man ju lägga till ett par tusenlappar första två månaderna om man inte har haft häst innan. Sen gäller det ju att ha en rejäl buffert. Har lagt 20 tusen på vet räkningar på fem månader så det kan man ju ha i åtanke ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag, 10 augusti, är det dags för årets andra övervakningsstall med övernattning då hästarna som ska starta i Åby World Grand Prix...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama