Kostnad att kastrera en tik

kamomillo

Trådstartare
Vi kastrerade vår tik för ett par veckor sedan, och det har gått jättebra.
Min undran är vad ni som också gjort det har fått betala?
Vi fick betala 5050kr Och jag har fått höra att det var billigt:o

* Jenny *

Sv: Kostnad att kastrera en tik

Det beror helt på vikten på hunden vad vi tar på jobbet, men mellan 4000-6000 kr ca.
För min tik betalade jag (på ett annat ställe för 6 år sen nu) 4000.

mina 2 förra tikar 38 o 42 kg tänkte jag kastrera men ringde runt i stockholm och det billigaste då skulle bli 7800 eller nåt sånt galet...det hade jag faktsikt inte råd med då för två stora....
mina föräldrar kastrerade för några månader sen sin jack russel tik, 5500 kr.

Impa är en Schapendoes på 15 kg.
Jag visste inte att det gick efter vikten.:o
Varför då? Vad är dyrare om det är en tung hund? *nyfiken*

* Jenny *

Mängden narkosgas bestäms utifrån vikt, dessutom andra aspekter som har med vikt att göra, utrustning, utrymme, övervakning.

Har för mig vi betalade 5600:- förra veckan när vi kastrerade vår tik på 19 kg. Det var det billigaste vi kunde hitta här i trakten.

Har för mig vi betalade 5600:- förra veckan när vi kastrerade vår tik på 19 kg. Det var det billigaste vi kunde hitta här i trakten.

Vi kollade aldrig priserna:o
Vi hade 40 mil till alla vet. stationer, så det blev den som fanns i närheten av min mamma och pappa som vi valde:crazy:
De blev en liten mini semester också!
De kunde lika gärna ha blivit Ö-vik, Umeå, östersund..

* Jenny *

Vi betalade 6500 kr för kastrering av vår 21 kg tunga tik. Tyvärr tillstötte infektion så det tillkom 3500 kr för ett besök på djursjukhuset på bästa jourtid... Blev en rätt dyr historia men helt klart värt det med tanke på hur mycket bättre vår tjej mår som kastrerad!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
477
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 775
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 153
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka