Körung i Oldenburg

elle12

Trådstartare
Nu till helgen 20-22/11 är det körung för Oldenburgare i Vechta, här är lite försmak med videofilmer på hingstarna som ska visas http://www.oldenburger-pferde.com/pferde/index_2590.php

Hingst nr 1 är e. Briar - Akzent II - Contender, kul med lite svenskt blod i Tyskland!
Contender har tydligen blivit lite av en dressyrförärvare;) då han är även morfarshingst på gångartssidan nr. 16 är e. Florencio I - Contender - Tin Rocco.

Mina favoriter är nr.6 Dimaggio - Noble Roi xx - Admiral som gångartshäst och nr.43 e. Chambertin - Landadel - Frühlingstraum II som hopphäst av det man ser på filmerna.
Det är många fina hingstar att njuta av, livesändningar från Vechta på www.clipmyhorse.org

Sv: Körung i Oldenburg

:bow: :bow:Tusen tack Elle
det är toppen att du håller koll, jag skulle missa de flesta annars... ;) (calypso II som ligger bakom tror jag får ta åt sig mycket av äran för gångarts förvärvningen :):love: )

MVH/ Northern

Jo, det är säkert Calypso II som slår igenom, jag tyckte bara det var lite roligt med Contender i två gångartshästar.

Det är otroligt mycket körung och visningar nu tycker jag, kul, men tyvärr hinner man inte se allt, ska försöka hinna med att se en del i helgen i alla fall.

Jag hoppas att det går riktigt bra för avkomman eftr Briar därnere! :)

Jag missade tyvärr Briaren pga strulande dator, de hade visst bytt version på Flash Player just nu:mad: Nu kan jag se dem, så jag ser fram emot hopphingstarna i em-kväll, bra att planera in lediga dagar ibland:angel:

Nästa har Don Primero som morfar.

va snabba dem var att plocka bort bilden från hingsten som stoppade in huvudet i staketet och fastanade! Hästar är väl bra korkade ibland.!! Tur att det gick bra!

Jag är nyfiken på Sosaths hingst e. Catoki Lordanos! Den tror jag att det kan gå riktigt bra hela vägen för!

Ja, de är snabba och många medhjälpare som är duktiga.

Sosath tror nog själv mycket på de hingsten eftersom den inte är till salu oavsett om den blir "gekört" eller ej, den andra hopphingsten de har med är till salu bara om den blir "gekört"

Sosath tror nog själv mycket på de hingsten eftersom den inte är till salu oavsett om den blir "gekört" eller ej, den andra hopphingsten de har med är till salu bara om den blir "gekört"
Den kommer ur samma möderne som Landor S ;) Stammässigt och utseende mässigt så är den jätteintressant!

Det finns många intressant härstammade hingstar med som tillhör hopphästförbundet Old Int., en e. Quite Easy finns med där också.

Det finns många intressant härstammade hingstar med som tillhör hopphästförbundet Old Int., en e. Quite Easy finns med där också.
Visst är det så! Den som är e. Incello - Accord II - Lord Liberty kan också vara en riktigt spännde individ. Flera av stona i rakt nedstigande led har hoppat fint på sina stoprov och lämnat avkommor som hoppar riktigt bra!

Ja, och han har samma mamma som Ludwig As som var "hauptprämiesiegerhengst" 2007 och bästa premiehingst samt bästa hopphingst när han blev gekört 2005.

De båda hingstarna e. Cordalme-Grannus har inga dåligt möderne direkt heller!

Ja, och han har samma mamma som Ludwig As som var "hauptprämiesiegerhengst" 2007 och bästa premiehingst samt bästa hopphingst när han blev gekört 2005.

De båda hingstarna e. Cordalme-Grannus har inga dåligt möderne direkt heller!
Nej det är som en påse gott och blandat då det finns hingstar för alla smaker. :D

Hörde du vilket klockslag det skulle börja?

Visst är det så! Den som är e. Incello - Accord II - Lord Liberty kan också vara en riktigt spännde individ. Flera av stona i rakt nedstigande led har hoppat fint på sina stoprov och lämnat avkommor som hoppar riktigt bra!

Typiskt att han ej kom.

Kul med en Briar avkomma och en Quiet Easy avkomma som blev gekört:laugh:

Jag gillade den e. Last Man Standing-Contender-Lorenz

"Vår" hingst e. Last Man Standing-Contender-Lorenz blev premiehingst, kul, han var riktigt bra tyckte jag

Liknande trådar

Avel Holsteiner hade sin körung i går, segrade gjorde en hingst e. Canto-Carolus I-Calypso II-Royal Wash xx. Danmark köpte tre...
Svar
10
· Visningar
3 188
Senast: slira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Födda-24