Kortisoninjektion + Back on track?

T

Trampe

Pålle fick kortison i både kot- och hovled i torsdags då det tyvärr konstaterats inflammation... Kan det skada att ha BoT-paddar på inne om nätterna då? Det borde det väl inte göra? Glömde fråga vet. detta när vi var där.
Har inte satt på dem ännu men funderar... Har goda erfarenheter av dessa paddar sen tidigare och tänkte att de kan få göra sitt med läkningen oxå kasnke?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kortisoninjektion + Back on track?

När Tiller blev behandlad med kortison och tuppkam i kotorna så kunde jag gärna sätta på back on track paddar. Så det ska inte vara några problem enl min veterinär... :)

skadar inte men bot kommer inte hjälp mot en kotledsinflamation.

Varför vill du ha det? Om hästen redan är behandlad ser jag ingen anledning att ha bandage på den också. Det kommer inte bidra till någonting.

Hej!

Har oxå nyss behandlat, och min vet rekomenderade att jag hade värme på nätterna! Och jag har kört med B&T hela tiden! Så ta på dom du, lite värme skadar iaf inte!
Hoppas pållen blir bra snart!

Skadar inte med BoT. Även om de inte hjälper själva kotleds inflammationen så kanske de hjälper hästen att inte svullna i benen, då det troligen inte får motioneras som vanligt/ gå i vanlig hage.
Hoppas din häst kryar på sig....

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 216
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur