Kortison till katt med artros?

kaste60

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av kortisoninjektioner till katt med artros? Har detta isf god effekt och hur länge varar behandlingen?

Någon som har erfarenhet av kortisoninjektioner till katt med artros? Har detta isf god effekt och hur länge varar behandlingen?

Tror det är bättre man annat preparat än kortison om det finns för katt.
Vår ena katt åt kortison då han var rädd för inhalator och fick kortison i tablett. Katten utvecklade diabetes av kortison behandlingen enl vår veterinär.

Tror det är bättre man annat preparat än kortison om det finns för katt.
Vår ena katt åt kortison då han var rädd för inhalator och fick kortison i tablett. Katten utvecklade diabetes av kortison behandlingen enl vår veterinär.

Ja, det verkar mer eller mindre regel att dom får diabetes av långvarig kortisonbehandling.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
446
Senast: Joppsa
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 913
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
358
Senast: Sol
·
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka