Körtelfeber

Kamomilla

Trådstartare
Har varit till VC med liten (7 år) son idag då han har svullna lymfkörtlar på halsen och har haft det sedan i torsdags, feber bitvis också dock inte så hög (knappa 39)

Efter det att två läkare kollat på honom bar det iväg till lab för blodprov och topsande i halsen.
Han tyckte det var spännande och läskigt att bli stucken i armvecket och se blodet rinna ner i röret :eek: lite ont gjorde det också.

Provsvaren kom ganska omgående och visade på streptococker och körtelfeber.

Så nu är jag och x-et oense på hur länge han ska avstå träning (judo och fotboll)
Jag tycker det är lika bra att han avstår resten av terminen, better safe than sorry.
X-et tycker han kan börja träna igen i oktober :cool:
Jag har själv haft körtelfeber som barn och är hyffsat påläst och friskade upp minnet nu också, x-et har ingen aning om vad det är för sjukdom.

Är det jag som är fjompig eller hur hade ni gjort?

Sv: Körtelfeber

jag hade körtelfeber för 4 år sedan, fast var ju 18 då ;)
Jag spelade innebandy och upptäckte inte sjukdomen förrän jag svimmade under match, idrottade alltså länge med det i kroppen. Jag vet inte om det ar med det att göra, men det tog nästan ett år innan min ömhet på levern släppte,-det kunde räcka med att jag vilade armen på magen så gjorde det jätteont, även så lång tid efter.
Jag var hemma från skolan i en månad och tappade 12 kilo (gick upp 16 efter :o), men hoppas at han får en mildare variant när han är så liten, stackaren.

Fortfarande kan jag få ont när jag dricker alkohol (alltså innan jag blev dräktig ;))

Så se till att han vilar länge, läkaren kan säkert säga när det är fritt fram.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka