Kamomilla
Trådstartare
Har varit till VC med liten (7 år) son idag då han har svullna lymfkörtlar på halsen och har haft det sedan i torsdags, feber bitvis också dock inte så hög (knappa 39)
Efter det att två läkare kollat på honom bar det iväg till lab för blodprov och topsande i halsen.
Han tyckte det var spännande och läskigt att bli stucken i armvecket och se blodet rinna ner i röret lite ont gjorde det också.
Provsvaren kom ganska omgående och visade på streptococker och körtelfeber.
Så nu är jag och x-et oense på hur länge han ska avstå träning (judo och fotboll)
Jag tycker det är lika bra att han avstår resten av terminen, better safe than sorry.
X-et tycker han kan börja träna igen i oktober
Jag har själv haft körtelfeber som barn och är hyffsat påläst och friskade upp minnet nu också, x-et har ingen aning om vad det är för sjukdom.
Är det jag som är fjompig eller hur hade ni gjort?
Efter det att två läkare kollat på honom bar det iväg till lab för blodprov och topsande i halsen.
Han tyckte det var spännande och läskigt att bli stucken i armvecket och se blodet rinna ner i röret lite ont gjorde det också.
Provsvaren kom ganska omgående och visade på streptococker och körtelfeber.
Så nu är jag och x-et oense på hur länge han ska avstå träning (judo och fotboll)
Jag tycker det är lika bra att han avstår resten av terminen, better safe than sorry.
X-et tycker han kan börja träna igen i oktober
Jag har själv haft körtelfeber som barn och är hyffsat påläst och friskade upp minnet nu också, x-et har ingen aning om vad det är för sjukdom.
Är det jag som är fjompig eller hur hade ni gjort?