Marvin
Trådstartare
Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd fram för säkerhetsskull, och även terrängskydd fram i terrängen. Har haft ett par endevour equiXpert senskydd i storlek cob fram, både till vardag och träning och tävling. Senast jag klippte henne rök pälsen även på benen och därefter började skydden glida ner vid användning.
Då hon vinklar benen rejält när hon rör sig, och framförallt i hoppningen så får hon skav nedanför kotan när skydden tar i där. Efter nån hoppträning hade hon ett blödande sår där, stackarn.
Hon är egentligen inte tjock och gallig i benen, men de blir definitivt smalare efter en stunds ridning.
Nu har jag provat ett gäng olika skydd, bl.a. tekna i storlek M, Eskadron flexisoft air i storlek full/cob och nu senaste veredus olympus i storlek M. Alla glider ner efter en liten stunds ridning. Har då suttit av och satt om dem, men efter en stund har de glidit ner igen.
Hjälp!?
Såhär sitter Veredus skydden efter en tur i skogen, omsatta 1 gång under tiden:
Eskadronskydden innan ridtur: (tyärr bild lite ovanifrån)
Efter ridtur:
Då hon vinklar benen rejält när hon rör sig, och framförallt i hoppningen så får hon skav nedanför kotan när skydden tar i där. Efter nån hoppträning hade hon ett blödande sår där, stackarn.
Hon är egentligen inte tjock och gallig i benen, men de blir definitivt smalare efter en stunds ridning.
Nu har jag provat ett gäng olika skydd, bl.a. tekna i storlek M, Eskadron flexisoft air i storlek full/cob och nu senaste veredus olympus i storlek M. Alla glider ner efter en liten stunds ridning. Har då suttit av och satt om dem, men efter en stund har de glidit ner igen.
Hjälp!?
Såhär sitter Veredus skydden efter en tur i skogen, omsatta 1 gång under tiden:
Eskadronskydden innan ridtur: (tyärr bild lite ovanifrån)
Efter ridtur: