MissFideli

Trådstartare
Jag har tagit endel kort med digitalkamera och lagt in på datorn. Men jag redigerade dom för att minska storleken, mest att jag har klippt ut det som är intressant och tagit bort resten. Alltså inget på upplösning eller annat ändrat.
Är det kört att göra riktiga kort av dom nu?
 
Sv: Kort

Det är bäst om man låter bilderna ha kvar sin originalupplösning om man ska beställa papperskopior av dem, men visst kan man beskära dem om man vill det. Det brukar inte vara något problem. Och om originalbilderna har hög upplösning så gör det nog inte så mycket om du krymt dem också. Bara de inte blivit allt för små.

Om man beställer papperskopior via webben så brukar man få en varning när man laddar upp bilderna om de är för små eller har för låg upplösning för att det ska bli bra papperskopior av dem. Så det är bara att prova! :)
 
Sv: Kort

Okej. Jag tror inte jag gjort nått åt upplösningen, bara beskurit dom. Har du nått tips på var man kan beställa papperskopior? Hur gör man med betalningen?
 
Sv: Kort

För att beställa 10*15 bilder krävs att bilden minst skall vara 512*768 pixlar. Bilden skall sparas i jpg, och kan sedan laddas upp till valfri fotoklubb på nätet.
Man betalar i efterskott (det följer med en faktura som skall betalas inom 14 dagar)
Kostnad 2-3:-/bild samt porto på minst 25:- tillkommer.
 
Sv: Kort

Jag använt mig av OnOffs erbjudande 100 bilder för 150 kr, uthämtning i en OnOff-butik, ingen avgift tillkommer. Jag blev ganska nöjd med resultatet. En bild blev konstig i färgerna och jag har skickat den till framkallning på ett annat företag för att se om det var fel på labbet eller på bilden.

Jag har också lämnat mina foton till JapanPhoto, då i deras butik. Då blev jag nöjd med färgåtergivningen på alla bilder, men en bild hade "fastnat i skrivaren" så den fick jag reklamera. Deras pris är från 3kr/bild.

Jag försökte använda Kodak.se en gång, men jag lyckades aldrig få upp alla bilder till deras server. Förbindelsen bröts. Annars verkar de bra. De skriver ut bilderna så att kortaste sidan blir 10 cm och sedan blir bilden så lång den blir. Bra om man har beskurit bilder utan att tänka på förhållandet mellan kortsidan och långsidan. Pris: 1.50kr/bild + 29kr i frakt.

Lycka till!
/Soapbubble
 
Sv: Kort

Har du ändrat ditt inlägg? Jag läste att man måste tänka på längden vs kortsidan för att bilderna kan bli konstiga annars.
Jag har en bild som är kanske dubbelt så lång som hög, går det att få den bra eller pressar dom ihop bilden?
 
Sv: Kort

Nej, jag har inte ändrat på mitt inlägg. ( Det hade synts :) )

Jag vet för kodak.se spelar det ingen roll. Jag läste en recension av kodak.se där rececenten hade fått en bild som var 10x25 cm. Så i ditt fall får du en bild som blir 10x20cm. Andra firmor kanske har den servicen också, det vet jag inte. När jag skickade in till onoff, så hade jag beskurit bilderna så kortsidan blev 10cm och långsidan 15 cm och det var inga problem.

/Soapbubble
 
Sv: Kort

Vad bra ! Har några jättefina bilder som jag beskurit men vill gärna ha dom på papperskort. Ska testa onoff då. Började där men kom bara upp i 32 bilder (alla godkända iofs), så jag tror jag låter bli den med 100 bilder och tar den andra istället, nått som inte blivit av än.
 
Sv: Kort

När det blir av och du har fått bilderna, kan du väl skriva och berätta om du är nöjd med resultatet? Jag funderar på var jag ska skicka min bilder nästa gång.

/Soapbubble
 
Senast ändrad:
Sv: Kort

Japp, ska bli ! Skickar nog iväg beställning senast imorgon beroende lite på vad det blir för pris och återkommer när jag fått dom.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 386
Senast: Mirre
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 039
Senast: Flixon
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 626
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 999
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp