Kort sadelgjord

smedsussie

Trådstartare
Jag har ett islandssto som behöver tryckavlastande gjord. Den vi har nu är 40 cm och är för lång. Den funkar hjälpligt, men hästen är lite för rund för tillfället.

Jag har letat efter kortare, men alla gjordar på 30 cm är raka. Finns det överhuvudtaget nån tryckavlastande gjord på 30 cm?

Tacksam för tips pch råd.

Nu vet jag ju inte hur sadeln ser ut, men skulle det kanske gå att korta av stropparna istället? Vet inte om det går att göra, men skulle kunna vara värt att kolla upp kanske?

Nu vet jag ju inte hur sadeln ser ut, men skulle det kanske gå att korta av stropparna istället? Vet inte om det går att göra, men skulle kunna vara värt att kolla upp kanske?
Och insåg direkt att detta var nog ett dåligt råd, du spänner säkert så högt upp det redan går, svårt att få dem kortare då 😄

Hittade denna 😊

Bifogade filer

• IMG_3208.webp
    IMG_3208.webp
    47,2 KB · Visningar: 29

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
586
Senast: Zpunk
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
977
Senast: tara
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår