kort halveringstid på finadyne

orion_x

Trådstartare
Har idag fått finadyne till lilla pållen och slår upp i fass att halveringstiden är 1,6h på häst, dvs efter fem halveringstider, ca 8h är i princip all verksam modersubstans ute ur kroppen. Varför ger man bara en dos per dygn? Nu ska min lilla ha 5ml injektion/dag. Men nu har hon fått ikväll, det måste ju betyda att det inte är verksamt när hon får gå ut imorgon??

//Maria som preci börjat läsa farmakologi:smirk:

Sv: kort halveringstid på finadyne

Ok, för idag på morgonen och nu ser det verkligen inte ut som om hon har något smärtstillande i kroppen, rör sig stappligt trots att vi sprutade henne igårkväll...

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 379
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Distans Frågade på hästvård men inga svar så tar mig friheten att fråga här med, och hoppas att inte moderator böir sur. Jag har (för första...
Svar
14
· Visningar
2 245
Senast: Alexandra_W
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka