J
Juvelflickan
Hejsan!
Hur många här har hästar som kan gå i kort och samlad galopp och göra galoppombyte?
Jag har väl helt ärligt inte lagt ner alltför mycket tid på detta, men känner att det är viktigt. Det kommer iallafall galoppombyte i Reynirs 4:e steg.
Känner att kort galopp är lite grunden till galoppombyte. Eller hur säger man?
Har ni några träningstips? Har inte tränat så mycket i med att det har vart halt det senaste i paddocken.
Testade lite kort galopp i söndags på volt, och hon vart verkligen jätteduktig!! Det vart på en äng med ganska hög snö, så jag kan tänka mig att det vart ganska tungt för henne, fast det fungerade ju!
Galoppombyte är jättesvårt tycker jag! För att min häst är så känslig att jag inte kan använda vader och absolut inte hälar. Därför kan jag inte lägga bak tex. höger skänkel för att få vänster galopp.
Några andra tips?
Jag är mycket tacksam för svar!
/Frida
Känner att kort galopp är lite grunden till galoppombyte. Eller hur säger man?
Har ni några träningstips? Har inte tränat så mycket i med att det har vart halt det senaste i paddocken.
Testade lite kort galopp i söndags på volt, och hon vart verkligen jätteduktig!! Det vart på en äng med ganska hög snö, så jag kan tänka mig att det vart ganska tungt för henne, fast det fungerade ju!
Galoppombyte är jättesvårt tycker jag! För att min häst är så känslig att jag inte kan använda vader och absolut inte hälar. Därför kan jag inte lägga bak tex. höger skänkel för att få vänster galopp.
Några andra tips?
Jag är mycket tacksam för svar!
/Frida