Korsningsponny utan varken papper eller vaccinationsintyg

S

SomethingLovish

Har ett litet problem, eller ett väldigt stort problem rättare sagt.

En kompis har en Korsningsponny utan härstammning, han har inga vaccinationspapper eller några papper överhuvud taget! Hon har inga ägarbevis eller någonting. Dom har haft hästen sens han var föl, och har inte brytt sig om att fixa någonting!!

Hästens mamma är en Welshmountain med papper, pappan är Islänning utan papper.

Hur går man tillväga nu när man ska försaka "fixa" allting? Vart ska man fixa pass mm? Hur är det med mätintyg och så?

Anledningen till att jag frågar är att dom undrar om jag vill ha honom.

Dom är inte hästmänniskor;)

Tacksam för svar!

Sv: Korsningsponny utan varken papper eller vaccinationsintyg

Den går att registrera hos ASRP.
Gå in på deras hemsida och läsa hur man gör med okända korsningar, för det verkar lite onödigt och dyrt att regga med stam.

Du kommer att behövata ut en ID-kontrollant som gör en signalementsbeskrivning och som skickar lite tagel för DNA-typning.
Om du skall tävla så måste den chippas också.

Mätintyget skrivs ut av en mätman + att den veterinär måste vara närvarande som kollar att det är rätt häst, dvs mot signalementsbeskrivningen.

Signalementsbeskrivning + strån + chipmärkningsrapport skickas till ASRP som utfärdar ett pass.

Och vaccination utförs av veterinär som också har vaccinationsintyg.

Ehm...bor du i USA? Ser att det står Californien på din "ort". Isf kanske det inte går att regga i ASRP :confused:

Nej, inte längre har glömt att byta.

Okej, tack så jätte myckt för svar:bow:

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 482
Senast: Linda L
·
Hästmänniskan Jag har en tvåårig hingst, korsning med "okänd" härstammning. Denna köpte jag förra året billigt av en hästhandlare då det är en mycket...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst