Korsning fullblod lipizzaner

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Madelene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 027
M

Madelene

Jag har en tvååring efter mitt fullblodssto som har en lipizzaner till pappa (tjuvbetäckning).
Han är så fin i kroppen och underbar i all hantering så jag har lust att avla fram en till.
Men å andra sidan så gillar jag renavlade hästar.

Vad tycker ni? Tanken är inte att avla vidare på avkomman utan endast att få fram en trevlig allroundhäst.
Alla åsikter är välkomna, eventuell betäckning blir inte förrän nästa år då stoet är dräktigt med en halvblodshingst nu och jag vill inte ta föl oftare än vartannat år.

Sv: Korsning fullblod lipizzaner

En "tvåvägs-korsning" tycker jag är helt ok om du är nöjd med den du nu har! Det finns ju massvis medexempel på raser som passar att korsa. Så leta upp en bra och trevlig lippizanerhingst till ditt sto! :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 179
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 769
Senast: Blyger
·
Avel Mitt 5-åriga halvblodssto har dessvärre fått en allvarlig nackskada som gör att hon kanske aldrig kommer hålla för träning/tävling och... 2
Svar
33
· Visningar
8 513
Senast: cikoria
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 957
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka