Korsgalopp vid longering, vad är problemet?

Lill76

Trådstartare
Häromdagen när jag longerade min 3-åring funkade allt bra i höger varv, men när jag bytade till vänster varv och skulle fatta galopp blev det lite problem. Han fattade vänster galopp med frambenen och höger galopp med bakbenen. Provade flera gånger med samma resultat, när han lyckades göra en korrekt fattning bytade han galopp bak efter ett varv. Kan det vara något problem med något bakben eller? Hur jag än tänker blir jag förvirrad.:confused: Vänster galopp börjas av höger bak.....är det problem med höger bak, eller är det problem med det drivande vänster bak?
Någon som har något bra svar på detta?

Sv: Korsgalopp vid longering, vad är problemet?

Min hast gor samma sak, gar in i korsgalopp nar vi gar pa bojt spar min tranare sager att det ar pga att han har dalig balans sa jag maste forsoka trana upp hans balans. Ibland byter han helt galopp nar vi kommer ur bojt spar for att kunna halla balansen.

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 272
Senast: JohannaB
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat