Korsförlamning av vatten???

Snobben

Trådstartare
Någon som varit med om detta? :confused: Ibland när min häst får vatten(av mig)så börjar han att skaka i musklerna(baken)jättemycket,typ korsförlamningsliknande.Jag brukar lägga på en filt ibland.Går över efter ett tag.Han har alltså fri tillgång på vatten(nån gång kan dom ha druckit mkt så det nästan är slut,men inte ofta)
Han är ganska dålig på att dricka ordentligt känns de som och det är som att han reagerar på att dricka "mycket" vatten på en gång.

Han har även reagerat på kraftfoder-ofta ej blött och skakat,svettats och darrat och blir rädd.(även matte :crazy: )frågade vetr om detta var typ foderstrupsförstoppning men vetr visste inte säkert.Detta med mat var dock (som tur är!!!) länge sen.Verkar bättre nu när han går på lösdrift och har tillgång hela tiden till hö,blöter även allt kraftfoder.

Sv: Korsförlamning av vatten???

Har hästen Quarterblod i sig?

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 258
Senast: Habina
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: CaisaCax
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 265
Senast: Efwa
·
Hästvård Obs! Jag är i tät kontakt med veterinär och han är under utredning. Men vill kolla om fler har erfarenheter av samma sak. Har ni andra...
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: miniola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka