Korsar bakbenen på ett lustigt sätt...

L

lollipopocoaster

satt och tittade genom ett par bilder där morsan är ute och rider i på böjt spår i djupsnö. i princip på alla bilder sticker han in inner bak jättelångt under sig el. korsar ytter bak.

såhär:

16797043.jpg

16797035.jpg

16797039.jpg

16797040.jpg

16797042.jpg

hoppas ni ser något. vad pysslar han med? försöker han avlasta bakkärran och vägra bära vikt genom att placera dem lite all over the place? :confused:

Sv: Korsar bakbenen på ett lustigt sätt...

Syftet är att få hästen att sätta ned ena bakbenet mitt under magen och bära sin vikt mot sin tyngdpunkt:smirk:

så om IWs påstående stämmer, skulle en häst som går i ändamålsenlig form aldrig spåra? someone's got to be wrong.

smirken hade du dessutom kunnat spara till något annat.

så om IWs påstående stämmer, skulle en häst som går i ändamålsenlig form aldrig spåra?

Jovisst kan en häst spåra när den går i ändamålsenlig form.
På dina bilder verkar hästen vara ställd/böjd åt ena eller andra hållet och det ser ut som om den verkligen sätter bakbenet långt inunder sig.
Han avlastar inte bakkärran - tvärtom.

Immer

tack för ett pedagogiskt svar!

hört folk prata om översträcka bakben som man särskilt kan se i galoppmomentet där hästen har tre ben i backen efter sväv? något du hört talas om?
tänkte att fallet var så på första bilden, men översträckningar kanske är en myt :D

så om IWs påstående stämmer, skulle en häst som går i ändamålsenlig form aldrig spåra? someone's got to be wrong.

smirken hade du dessutom kunnat spara till något annat.

Nu förstår jag inte vad du menar, nämnde inget om just spårningen, talade bara om att hästen ska sätta under sitt bakben på det viset på böjt spår, finns hästar som fuskar med det. Ang smirken? tro du jag satte den där för att vara otrevlig? Ha en bra Jul

Senast ändrad av en moderator:

såhär: du menar att han går precis som han ska. IronWill tror inte att han spårar. det går ju inte ihop, men jag fick en utförlig förklaring utav Immer.

smirken brukar generellt sett användas i det syftet.

detsamma...

Liknande trådar

Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter