S

samurai

Jag funderar lite på det här med körning. Jag tycker det är jättesvårt att få hästen i form och undrar om man kan köra med inspänningstyglar? Jag vill konditionsträna min häst med vagn, främst längre travpass, men vill ju gärna att han går i form.

Sv: Körning

Skulle aldrig få för mig att sätta inspänningstyglar när jag kör. Bättre och försöka få hästen i form "på riktigt".
Det går...

Tömkörning och åter tömkörning!!!!!

Har aldrig någonsin annvänt hjälptyglar eller liknande på pållarna gör du rätt och ser till att dom trampar under sig bra+annvänder ryggen bakbenen så går allt som på en dans!!!!!:idea:

Det går att göra med vagn också ;)

TS, har du ingen duktig körtränare i närheten som kan lära dig lite mera om dressyrkörning? Att köra med inspänning känns inte som någon bra idé.

Och om du lägger tråden på körforumet så kanske du får mera svar :idea:

Ja jag vet;)..
Men kan man inte köra utan måste ha inspänningstyglar,så är det dags att börja om från marken:angel::angel:

Liknande trådar

Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
350
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
362
Senast: Cactus
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 270
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar