abc

Trådstartare
Förlorar kornkross näringen om det står länge
efter att det blivit krossat ?
Hur snabbt bör man förbruka det ?

Håller ngt längre på vintern upp till 3 veckor, sommaren när det är varmt kortare tid, dvs max 1,5- 2 veckor.
Jag hade kornkross ett tag till min förra häst, men räknade ut en ny fungerande foderstat till slut eftersom
jag hela tiden fick slänga det jag köpte (på Granngården).
Kornet blev gammalt eftersom han inte åt så mkt.

Kan man pressa själv är det ju bra, underlättar det ju betydligt.

//
:)

Har också funderat på detta eftersom jag är den enda i stallet som vill fodra med korn...En säck räcker en månad till min bäbis, så det hinner ju i så fall bli gammalt. Om man köper korn på säck är det ju krossat redan, och dom säckarna lär ju finnas hos handlaren i mer än två-tre veckor. Nån som vet när sådant korn krossas?

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka